به گزارش خبرنگارمهر، استفان فریدریش شفر، شامگاه چهارشنبه در سلسه جلسات بزم اندیشه موسسه جوانان آستان قدس رضوی و با موضوع "عاشورا راهی برای هر روز"، گفت: در زمان کربلا و قیام امام حسین(ع) ۱۶هزار نفر به ایشان برای بیعت نامه فرستادند اما فقط کمتر از صد نفر همراهی کردند ولی این دلیلی برای نجنگیدن و منصرف شدن نبود زیرا هدف امام حسین(ع) هدفی الهی و والا بود.
این محقق آلمانی مسلمان شده با اشاره به داستان "حر" افزود: وجدان حر بود که باعث شد تا برای یک لحظه از خود بپرسد که باید چه کنم و خود را بین بهشت و جهنم قرار دهد، این که او از لشکری که به دلیل کثرت سرباز قطعا پیروز می شود به سپاه با تعداد کم و قطعا شکشت خورده آمد واقعا کار بزرگی است.
فریدریش شفر اظهار کرد: اگر برای یک نفر بی دین کار حر را توضیح دهی قطعا او را مجنون میخواند زیرا از باطن عمل حر اطلاعی ندارد و بر اساس تفکرات دنیایی کار او را بی دلیل و از روی دیوانگی می داند.
وی با اشاره به وجود طرز تفکر حر در این زمان گفت: در جنگ آمریکا و ویتنام، بسیاری از سربازان آمریکایی از جنگ انصراف دادند زیرا وجدان آنان از ظلم و ستم به مردمان ویتنام به درد آمده بود.
فریدریش شفر اظهار کرد: نقطه اشتراک تمام انقلاب های دنیا، ظلم زیاد و لبریز شدن صبر آنان است و اگر در طول تاریخ بنگریم متوجه می شویم که این وجه اشتراک در بین تمام آنها وجود دارد.
وی گفت: انسان های لائیک وقتی جیب هایشان پر از پول و شکم آنها سیر باشد مشکلی ندارند، وقتی کمی گرسنه شوند نیز با همان وضع زندگی را ادامه می دهند اما وقتی که دیگر گرسنگی غیر قابل تحمل شده و برآنها چیره شود، دست به انقلاب می زنند.
این محقق آلمانی ادامه داد: اما انقلاب امام حسین(ع) به دلیل گرسنگی نبود، بلکه ایشان برای قیام خود هدف بزرگ تری را داشتند که آن هدف سال ها بعد در بین مردم ایران وجود آمد و دست به برگزاری انقلاب اسلامی کردند.
این آلمانی تازه مسلمان شده تصریح کرد: انقلاب مردم ایران به دلیل گرسنگی نبود بلکه آنان هدف قیام کربلا را دنبال می کردند و در حقیقت انقلاب ایران ادامه دهنده انقلاب کربلا است.
فریدریش شفر ادامه داد: ما امروز یک امام حسین(ع) دیگر داریم که پنهان است اما در آینده انقلاب دیگری مانند کربلا اتفاق خواهد افتاد و من مطمئنم که آن ادامه نهضت عاشورا و انقلاب کربلا خواهد بود.
این فرد تازه مسلمان شده ضمن تفکیک آزادی و آزادگی گفت: آزادی یک کلمه ای است که مربوط به دنیا و بدن خاکی می شود اما آزادگی مربوط به باطن انسان است.
وی ادامه داد: انسان حتی در بند نیز می تواند آزاده باشد برای مثال، امام خمینی و حضرت یوسف(ع) در بیشتر مواقع زندانی بودند اما آزادگی آنها مثال زدنی بود و این تفاوت این دو را به خوبی نشان می دهد.
فریدریش شفر گفت: یکی از موقععیت های دیگر که انسان فرق بین آزادی و آزادگی را می فهمد، کنار ضریح امام رضا (ع) است، آنجا و در انبوه جمعیت انسان اصلا آزاد نیست اما در باطن گویا غیر از خودش، خدا و امام رضا، فرد دیگری نیست.
وی درباره طرز تفکر انسانهای لائیک بیان داشت: یک فرد لائیک اصلا به وجود خدا اعتقادی ندارد، در آلمان ۹۰ درصد مسیحی وجود دارد که فقط درون شناسنامه مسیحی هستند اما در اصل لائیک بوده و به چیزی ایمان ندارند.
فریدریش شفر در بخشی از سخنانش درمورد مسلمان شدنش نیز گفت: یکی از دوستانم مرا به دین اسلام دعوت کرد، اما من از او دلیل محکمی برای حقانیت دین اسلام خواستم که او با معرفی چند کتاب که به زبان عربی ترجمه شده بود این کار را انجام داد.
وی ادامه داد: بعد از مطالعه این کتاب ها برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر کنجکاو شدم و پس از تحقیق زیاد به دین اسلام روی آوردم و در یکی از مساجد شهادتین را گفتم.
این مسلمان آلمانی در پایان گفت: همه ما میتوانیم از سربازان امام زمان باشیم و بزرگترین آرزوی من این است که روزی را ببینم که فردی ادامه دهنده انقلاب حسین (ع) حکومت جهانی را تشکیل بدهد.
گفتنی است، استفان فریدریش شفر از سال ۱۹۹۹به دین اسلام گرویده و از سال ۲۰۰۲ نیز مذهب تشیع را برای خود برگزیده است.
وی پس از اسلام آوردن چندین مقاله و کتاب مانند "چهل حدیث در مورد روزه" و چند مقاله نوشته است.
فریدریش شفر هم اکنون با نام عبدالله در ایران و شهر قم زندگی می کند و در این مدت زبان فارسی را نیز فرا گرفته است.